2013. október 4.

[Fordítás] Ueda az októberi Potatoban

A tartalom megtekintéséért kattints a folytatásra: 



A mai téma "Az utunkba kerülő akadályok lebontása". Kiderül, hogy Ueda milyen váratlan sorompót szeretne eltávolítani maga elől...?!
És beszél nekünk az új kihívásról is, amivel szembekerült, azaz a főszerepéről Ninagawa Yukio színpadi darabjában, és az Okada Yunichivel való együtt dolgozásról is az 'Eien no Zeroban"


Ösztönzött Okada-san szigorúsága
El akartam törölni magamban a félénkséget az idegenek felé. Ez egy meglehetősen nagy akadály számomra, és bár szeretnék tőle megszabadulni, nagyon nehéz. Bár munka közben képes vagyok válaszolni, ha mások beszélnek hozzám, nagyon nehezen tudom megragadni a kezdeményezést. De túl szeretnék jutni ezen egy napon.
Másrészről, meg tudtam állítani azt a tendenciát, hogy folyton elveszítsem a kontaktlencsémet a mosdókagylóban. (nevet) Általában kontaktlencsét viselek, és bár nagy gondot fordítok rájuk, már kétszer is eltűntek a lefolyóban, miközben tisztítottam őket. Nagyon lesokkolt. Így a boltos mutatott nekem egy alátétet, amit rá tudok helyezni a lefolyó nyílására. Amikor arra gondoltam, hogy sikerült megakadályoznom, hogy a lencséim lefolyjanak rajta, az jutott eszembe "Ah, igen, túljutottam ezen!" (nevet)

A legnagyobb kihívás most számomra a vezető szerep a “Touminsuru Kuma ni Soineshite Goran” színpadi darabban. Ez az első alkalom, hogy Ninagawa-sannal dolgozhatok. Bár sokszor hallottam, hogy ő ijesztő és szigorú, most, hogy még nem indultak el a próbák, úgy gondolom, hogy ő szigorú, de mindezt szeretettel teszi. Amikor mi találkoztunk és beszélgettünk, nagyon barátságok embernek tűnt, és még mondta is magában "Nem is vagyok olyan ijesztő, mint ahogy mondják.." (nevet), úgyhogy nem aggódok. Bár gondolom, a próbák alatt sokszor lesz dühös, és végül érezni fogom ezt. De nem hiszem, hogy ez azért lenne, mert Ninagawa-san félelmetes.
Azzal kapcsolatban, hogy az emberek dühösek rám, eddig leginkább a koreográfusok szoktak szidni, de azt megszoktam (nevet), sokkal ijesztőbb, amikor fizikailag támadnak rám az edzőmérkőzéseken. Ahelyett, hogy megijednék, inkább fokozódik a várakozásom aziránt, hogy új fajta munkát csinálhatok, új emberekkel. Nem volt színpadi játékom az elmúlt 5 évben, úgyhogy elkezdtem hangi gyakorlatokat csinálni. Fel kell építenem egy alapot, mielőtt csatlakozok Ninagawa-san próbáihoz. Nagyon várom már a próbákat, hogy új értékeket és kifejezési módokat találhassak.

Ha már az új tapasztalatokról beszélünk, az első filmem, az Eien no 0 elkészült. Egyes jeleneteknél, mint például a vadászgépek vezetése, zöld képernyőt használtunk (pl.CG), és megdöbbentem az elkészült jelenet erőteljességén. A karakterem, Koyama, egy alárendeltje a főszereplőnek, Miyabenak (Okada Yunichi) és a pilótája a vadászgépnek. Lenézi Miyabet, aki ragaszkodik a túléléshez, és ő egy olyan ember, aki azt gondolja "Azt kívánom, hogy meghalhassak az országért!" "Ha alsóbbrendűként kellene élnem, inkább meghalok tisztán". Mivel ebben a korban születtem, nincsenek ilyesfajta értékeim, és a forgatás alatt az élni akarási vágyam erősebb volt, mint az, hogy meg akarnék halni. Annak érdekében, hogy fel tudjak készülni a csatatéri jelenetre, kaptam egy kis időt. Bár tudom, hogy vannak olyan történeket, amik elmesélik a harcot, és tudom, hogy voltak egyedi dolgok ebben az időszakban, újragondoltam a saját magam módján, mikor megkaptam a szerepet. Jó lesz, ha azok számára is lehetőséget nyújt ez a film, akik megnézik, hogy átgondolják, mit is jelent az élet. Igazán boldog voltam, hogy beszélhettem Okada-sannal a forgatás alatt. Bár túl erőteljes voltam, mikor elmentem üdvözölni őt, és azt mondta, olyan voltam, mint egy huligán (nevet). Tudta, hogy bokszolok, és a harcművészetekről beszélgettünk. Okada-san lenyűgöző. Olyan jól ismeri a harcművészetet, ahogy Hamada Gaku-san, és én titokban "harcmesternek" hívom őt. Bár talán kicsit szigorú vagyok magammal, amikor Okada-san megjelenik, csak azt tudom mondani, hogy mindig van valaki, aki fölötted van. Okada-san a legerősebb legenda (nevet).

Mostanában van egy szájvédő, amit átalakítottam a bokszgyakorlásban. Mivel van egy öntőforma, eddig magamnak próbáltam csinálni, de minden alkalommal erősen vérzett, és azt gondoltam "Ennyire gyenge vagyok?" Mikor erről beszéltem az edzőmmel, ő rámutatott, hogy ez azért van, mert nem illeszkedik jól a szám egy részéhez, ezért elmentem fogorvoshoz, és ő új formát csinált neki. Az új védő jól illeszkedik, így remélem, nem fogok annyira vérezni, ha megütnek. De nem is szeretném, ha megütnének. (nevet)

Kérdés: Ki az, aki a legkönnyebben feladja a KAT-TUNban?
Ueda: Taguchi. Alapvetően őt elég könnyű megfertőzni dolgokkal, mint a divat, vagy a játékok. Volt idő, mikor izmosodni szeretett volna, de hamar feladta. A koncertek első napján is hallani őt, ahogy lihegve csinálja az edzőgyakorlatokat a zöld teremben, de a harmadik nap már minden csendes volt. (nevet)



Forrás az angol verzióhoz: LINK



2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm , hogy lefordítottad ezt a cikket/interjút. :)
    Örömmel olvastam, hogy Ueda mennyire, igyekszik, hogy leküzdje a félénkségét az emberekkel szemben.:D Jó olvasni, hogy új ismeretségekre tett szert, :D és a bokszban is hozza a formáját. Nagyon szerettem Ueda-nak ezt a képességeit :D

    VálaszTörlés